ספרי קודש - המדף היהודי
מוקד הזמנות: 03-5531443

מכתב מאליהו - מהדורת חדשה!

הוצאת ספרייתי

מכתב מאליהו - 5 כרכים - מהדורה חדשה! תשע"ט!

5 כרכים של כתבים שיחות ומכתבים מאת הרב אליהו דסלר בענייני מוסר ואמונה. הספר התקבל באהבה בכל קהילות ישראל וחוצה מגזרים וקהלים.

 

הרב אליהו דסלר- מחבר הספר מכתב מאליהו

הרב אליהו אליעזר דסלר נחשב לאחד מגדולי בעלי המוסר בשיטת קלם במאה ה-20. כיהן כרב באנגליה וכמשגיח רוחני בישיבת פוניבז'. בשנת 1947 נענה להזמנת הרב יוסף שלמה כהנמן לכהן כמשגיח רוחני בישיבת פוניבז'עלה לארץ והתיישב בבני ברק. שיחות המוסר שנשא בישיבה ידועות גם היום בעולם הישיבות. הרב דסלר נפטר בפתאומיות מהתקף לבב-1953.

 

כתיבת הספר מכתב מאליהו

לאחר פטירתו של הרב דסלר ערכו מספר תלמידים שלו (בראשות הרב אריה כרמל והרב חיים פרידלנדר) את ספרו המרכזי "מכתב מאליהו", שיצא בחמישה כרכים, בין השנים תשט"ו - תשנ"ז. הספר תורגם לאנגלית וחלקים ממנו תורגמו גם לצרפתית. הגרסה העברית יצאה במהדורות רבות.

 

תוכן הספר מכתב מאליהו

סט מכתב מאליהו, הנפוץ בעולם הישיבות, כוללת כתבים, שיחות ומכתבים של הרב דסלר בענייני אמונה ומוסר "המשקפים את הרעיונות החברתיים של ישיבת המוסר הליטאית, כפי שבאה לידי ביטוי בישיבות המוסר במאה הקודמת".‏ 

 

כתיבתו של הרב אליהו דסלר

בכל ספריו עשה הרב דסלר שימוש במקורות רבים, כולל מספרי חסידות, דבר שאינו שכיח אצל רב ליטאי. אחד המושגים המפורסמים שטבע הרב דסלר הוא "נקודת הבחירה", העוסק במהותו של התחום המצומצם שבו ישנה לאדם בחירה חופשית.‏ בספריו בולט עיסוקו גם בסוגיות קבליות, ולמשל, הוא מיישב את הסתירה בין דעת הגר"א שהצמצום הוא כפשוטו לעומת דעת תלמידו רבי חיים מוולוז'ין שהצמצום אינו כפשוטו.

ספר לחברים על הספר 'מכתב מאליהו - מהדורת חדשה!'

לקוחות שרכשו את הספר "מכתב מאליהו - מהדורת חדשה!",
התעניינו גם בספרים הבאים: