ספרי קודש - המדף היהודי
מוקד הזמנות: 03-5531443
אזל מהמלאי
75 ₪
אזל מהמלאי

תיקונים חדשים לרמח"ל - קטן

הוצאת מכון הרמח"ל

תיקונים חדשים לרמח"ל קטן - מכון רמח"ל

'תיקונים חדשים לספר רמח"ל' אשר איזן וחקר כבוד מעלת מורינו הקדוש רבינו משה חיים לוצאטו זיע"א, וכעת נוספו לו תרגום בלשון הקודש, ביאורים והערות כיד ה' עלינו. מהדורה חדשה מתוקנת ומוגהת. גודל 17x 12 ס"מ 

 

אודות הספר  תיקונים חדשים לרמח"ל

שבעים תיקונים של הגאולה על הפסוק האחרון של התורה: "ולכל היד החזקה" ובנוסף עליו תרגום בלשון הקודש מנוקד, מבוא והערות
הוא אחד משלושה חיבורים שחיבר הרמח"ל מפי המגיד ומלאכי מעלה בלשון הזוהר הקדוש, ובו שבעים תיקונים של הגאולה על הפסוק האחרון של התורה. : "ולכל היד החזקה" ובנוסף עליו תרגום בלשון הקודש מנוקד מבוא והערות

 

אודות ה רמח"ל

רבי משה חיים לוצאטו, הרמח"ל (התס"ז, 1707 – כ"ו באייר ה'תק"ו, ט"ז במאי 1746) היה רב, מקובל, סופר, חוקר רטוריקה ומשורר איטלקי במאה השמונה עשרה.

נולד בפדובה שבאיטליה בשנת ה'תס"ז, לרבי יעקב לוצאטו שהיה סוחר ותלמיד חכם, ולדיאמנטה. חינוכו כללי לימודי קודש לצד לימודים כלליים כמדעים, לטינית, איטלקית, צרפתית ויוונית באוניברסיטת פדובה. ולימד אותו בעיקר תלמוד ופוסקים.

בשנת ה'תפ"ב (1722), כשרמח"ל היה בן חמש-עשרה, עזב רבו רבי ישעיהו באסאן את פדובה ועבר לריג'יו על מנת לכהן שם ברבנות במקום חמיו רבי בנימין הכהן ויטאלי שהזקין וחדל מלכהן. עם עזיבתו של הרב באסאן את פדובה עבר רמח"ל ללמוד לבדו בביתו, והצטרף לחבורת צעירים בשם "מבקשי ה'" שעסקה בלימוד קבלה בצוותא. רמח"ל התפרסם בכישרונותיו המיוחדים, ונאמר עליו כי בגיל ארבע עשרה ידע בעל-פה את כל הש"ס ואת כל כתבי האר"י וספר הזוהר.

במשך אותו זמן עסק גם בספרות כללית. בגיל שבע עשרה הוציא את חיבורו הראשון "לשון למודים", העוסק בעקרונות הכתיבה וההרצאה, ואת המחזה "מעשה שמשון". בגיל עשרים חיבר את המחזה "מגדל עוז" לכבוד חתונת בן רבו. לכבוד חנוכת ארון קודש חדש בבית הכנסת הגדול בפדובה חיבר רמח"ל שיר מיוחד בשם "חנוכת הארון" (ארון קודש זה נמצא כיום בבית הכנסת בהיכל שלמה בירושלים). הוא חיבר גם מאה-וחמישים מזמורים דוגמת מזמורי ספר תהלים (מאוחר יותר יאמרו מתנגדיו כי טען שמזמורים אלו יאמרו בימות המשיח במקום מזמורי ספר תהלים).

בשנת ה'תפ"ו (1726) הוסמך רמח"ל לרבנות בצוותא עם ידידו המבוגר ממנו רבי משה דוד ואלי. הוא הועמד בראש חבורת "מבקשי ה'", והם קבעו לעצמם תקנות מיוחדות רבות לסדר הלימוד בבית מדרשם. 

בנוסף תיקי ספרים חדשים הוציא הרמח"ל ספרים רבים בנושאים מגוונים ובניהם:  מסילת ישריםדעת תבונותדרך ה' ועוד.. 

ספר לחברים על הספר 'תיקונים חדשים לרמח"ל - קטן'