ספרי קודש - המדף היהודי
מוקד הזמנות: 03-5531443
אזל מהמלאי
55 ₪
אזל מהמלאי

פניך אבקש - דרשות שנאמרו בישיבת הכותל

הוצאת מכון כתבי הרב שג"ר

הספר פניך אבקש - דרשות שנאמרו בישיבת הכותל, מאת הרב שג"ר, הוצאת מכון כתבי הרב שג"ר, 238 עמודים, כריכה קשה. ספר זה כולל 22 דרשות של הרב שג"ר זצ"ל משנת תשמ"ב. באותה שנה החליף הרב שג"ר את הרב ח"י הדרי שליט"א בראשות ישיבת הכותל, ונשא את דרשת ראש הישיבה פעם בשבועיים. 

אודות הספר פניך אבקש

הספר פניך אבקש מלקט בתוכו 22 דרשות בנושאים שונים, בדרשות אלה ישנו שילוב בין דרשנות על פרשות השבוע ומאורעות הזמן לבין עיצוב דרכים בעבודת ה'. הדרשות נערכו ועובדו על ידי ד"ר מאיר ורדיגר וד"ר עוזי פוקס, שהיו תלמידים בישיבה באותה שנה, בעזרת הקלטות, סיכומים ורשימותיו של הרב. העבודה נעשתה בידיעתו ובברכתו של הרב שג"ר, שאף זכה לראות את הספר בעריכה ראשונית.

העורכים: ד"ר מאיר ורדיגר, פיזיקאי במרכז למחקר גרעיני שורק, וד"ר עוזיאל פוקס, מרצה לתלמוד במכללת הרצוג בגוש עציון, באוניברסיטת בר-אילן ובמתן ירושלים, הם תלמידיו של הרב שג"ר מאז שנת תש"מ בישיבת הכותל.

 

אודות מחבר הספר פניך אבקש

הרב שג"ר (שמעון גרשון רוזנברג) זצ"ל היה מן הדמויות הבולטות בעולם הישיבות הדתי-לאומי. הרב, בוגר ישיבת נתיב מאיר וישיבת כרם ביבנה, למד ולימד בישיבת הכותל. במלחמת יום הכיפורים נפצע קשה במהלך הקרבות ברמת הגולן. הוא לימד תורה בכמה ישיבות, ואף היה שותף להקמתן של מסגרות תורניות שונות. בשלהי תשנ"ו הקים עם ידידו מנוער, הרב יאיר דרייפוס, את ישיבת שיח יצחק, השוכנת היום בגבעת הדגן שבאפרת.

בתורתו של הרב שג"ר חברו יחדיו תחומים שונים: למדנות ישיבתית-ליטאית, חסידות, מוסר, קבלה, פילוסופיה יהודית וכללית וכן מתודות של מחקר מדעי. עוצמתו הרוחנית של הרב, חיפוש האמת שלו, הרבגוניות של תורתו ויכולת ההקשבה והרגישות שאיפיינו אותו קשרו אליו את תלמידיו בעבותות של אהבה. מכוחה של תורתו נוסדו על ידי תלמידים אלה מוסדות חינוך רבים בעשרים השנים האחרונות.

הרב שג"ר נסתלק ביום כ"ה בסיוון תשס"ז לאחר מחלה קשה. ספר דרשות זה יצא לקראת יום השנה לפטירתו.

ספר לחברים על הספר 'פניך אבקש - דרשות שנאמרו בישיבת הכותל'

לקוחות שרכשו את הספר "פניך אבקש - דרשות שנאמרו בישיבת הכותל",
התעניינו גם בספרים הבאים:

אזל מהמלאי
39 ₪
אזל מהמלאי