ספרי קודש - המדף היהודי
מוקד הזמנות: 03-5531443

ספר הכוזרי חלק ד'

הוצאת ספרית חוה בית-אל

ספר הכוזרי  - שכתוב שיעורים שניתנו מפי הרב אבינר על ספר הכוזרי - חלק ד'. פירוש של הרב אבינר על מאמר רביעי בספר הכוזרי של רבי יהודה הלוי.

אודות ספר הכוזרי

ספר הכוזרי הוא  חיבורו הפילוסופי של רבי יהודה הלוי (ריה"ל), שנכתב בשנת 1139. הספר נקרא במקורו הערבי "הספר להגנת הדת המושפלת והבזויה", ובתרגומו העברי של יהודה אבן תיבון, התרגום העברי הראשון של הספר, הוא מכונה "ספר הכוזרי" . הספר כתוב בצורת שיחה בין מלך הכוזרים וחכם יהודי על יסודות היהדות. סיפור גיורם רצון של הכוזרים כמה דורות קודם לכן, משמש את המחבר כרקע ובסיס לדמות מלך כוזר. ספר הכוזרי נחשב לאחד מעמודי התווך של הפילוסופיה היהודית בפרט, ושל מחשבת ישראל בכלל.

אודות מחבר הפירוש על ספר הכוזרי

רב היישוב בית אל, וראש ישיבת עטרת כהנים. הרב אבינר, כבן 70, יליד צרפת. היה חבר בני עקיבא ומדריך בה וכן חבר הנהלת התנועה בצרפת. בגיל ההתבגרות, למד באוניברסיטה מדעים מדוייקים ביניהם מתמתיקה, פיסיקה והנדסת חשמל. הרב עלה לארץ יחד עם גרעין של בני עקיבא בגיל 23. בהגיעו, התיישב בקיבוץ שדה אליהו, תוך רצונו ליישם את אידאל חיי העבודה בארץ ישראל. בצבא שירת כלוחם, והשתתף במלחמות ששת הימים ויום כיפור והגיע לדרגת סגן. 

הרב אבינר למד בישיבת מרכז הרב, שם גם פגש את רבינו, הרב צבי יהודה קוק שהפך לרבו, ולאחר מספר שנים, בשנת תשל"א, כיהן כרב הקיבוץ "לביא" שבגליל. עם זאת, המשיך לעבוד במשק מחצית מהיום, כהזדהות עם האידאל של עבודת הארץ. בשנת תשל"ז עבר למושב "קשת" ברמת הגולן, לשמש כרב היישוב. בשנת תשמ"א, עבר לשמש כרב היישוב בית אל (כ-4 שנים לאחר הקמתו), תפקיד שאותו הוא ממלא עד היום. בשנת תשמ"ג הקים את ישיבת עטרת כהנים ועמד בראשה. הישיבה ממוקמת בעיר העתיקה בירושלים ולומדים בה כ-200 תלמידים במספר מסלולי לימוד. במסגרת הישיבה יזם הרב אבינר הוצאת חוברת חודשית, בה מאמרים בתחומי מחשבה והלכה, בשם "עיטורי כהנים", הוא מפרסם בה באופן קבוע תשובות קצרות שלו, ושיחות של הר צבי יהודה שנערכו על ידו. 

הרב אבינר הוציא לאור למעלה ממאה וחמישים ספרים. ספריו יוצאים לאור בהוצאת  "ספריית חווה" בבית אל . הם עוסקים בנושאים מגוונים ופונים לקהלי יעד מגוונים, הם גילאים (ילדים, נערים, לקראת נישואים ומבוגרים), והן ברמות דתיות שונות (מסורתיים, דתיים ובחורי ישיבות). חלק מספריו נערכו מתוך שיעורים מוקלטים שנתן הרב. 

ספר לחברים על הספר 'ספר הכוזרי חלק ד''