ספרי קודש - המדף היהודי
מוקד הזמנות: 03-5531443

שיחות הרב צבי יהודה -שמות

הוצאת ספרית חוה בית-אל

הספר  שיחות הרב צבי יהודה - שמות  ספר מומלץ לכל אדם החפץ להבין את הפרשה במבט הוא כולל על פי המבט של התורה הגאולית של הרצי"ה זצ"ל ואביו הרב קוק זצ"ל.יכה קשה. חלק מסדרת  שיחות הרצי"ה על הפרשת . שבוע .

רבנו הרב צבי יהודה הכהן קוק (במכונה גם הרצי"ה) היה ראש ישיבת מרכז הרב וממנהיגיה הרוחניים שלה ציונות הדתית, בנו ותלמידו של הרב אברהם יצחק הכהן קוק. הרב צבי יהודה עסק רבות בעריכת ספרי אביו ולא הרבה לכתוב ספרים בעצמו, ורוב הספרים שיוצאים בשמו. הם ספרים שנערכו ע"י תלמידיו משיחות ושיעורים שהעבירו. שיחות הרב צבי יהודה הועברו מדי שבוע לתלמידיו והרב שלמה אבינר סיכם חוברות שלבסוף התאגדו לידי סט של חמישה כרכים.

 

דבר העורך את שיחות הרב צבי יהודה על פרשת שבוע

"עיקרי שיטתו האמונית של רבינו הגדול זצ"ל - הרי הם מרוכזים בשיחותיו של דבר ד' המגיע אלינו מדי שבוע בשבוע.
אין ענינן של שיחות אלו פרטים של פרשנות, אלא התרגלות להפגש עם דבר ד' במרום כלליותו, המגיע אלינו מרבונו של עולם, אשר מלכותו מלכות כל עולם וממשלתו בכל דור ודוק, המתגלה בשנות דור ודור.
עריכת אורות אלה הישנים-חדשים המאירים על ציון אינה אלא גישוש מה על פי ההבנה הדלה של העורך, מתוך רעדה על האחריות הנוראה הזאת, על ידי אחיזה באימה ויראה בשיפולי גלימת רבינו" (הרב שלמה אבינר)

 

מתוך הספר שיחות הרצי"ה 

"זכור את יום השבת לקדשו, ששת ימים תעבוד ועשית כל מלאכתך וביום השביעי שבת לה' אלהיך לא תעשה כל מלאכה." (שמות פרק כ',ח')

השבת היא מאוד מיוחדת- כל המשפחה והייחוד שלה, מי מאלה שנהנים עם ומי מאלה שמעדיפים משפחה קרובה בלבד ומי מאלה גם וגם, אבל האם אנו באמת מבינים את מהות הפרשה? את העניינה המרכזית ואת מהות השבת? על כל זאת ועוד בא הספר שיחות הרצי"ה פרשת שבוע בעריכתו של הרב אבינר שליט"א ומסביר לנו את עניין הפרשה במבט אחדותי ו.

ספר לחברים על הספר 'שיחות הרב צבי יהודה -שמות'