ספרי קודש - המדף היהודי
מוקד הזמנות: 03-5531443

אורות הקודש הרב הנזיר

הספר אורות הקודש הרב הנזיר - ביאורו של הרב הנזיר על ספרי אורות הקודש בכרך אחד.

 

אודות הספר אורות הקודש

בספר אורות הקודש הרב הנזיר ניתן למצוא שיעורים של הרב הנזיר על ספר אורות של הרב קוק זצ"ל. שיעורים אלו ניתנו בישיבת מרכז הרב והם כוללים את 33 הפרקים הראשונים מסדר "חכמת הקודש"

לרב הנזיר היה חשוב להביא את הדברים כפי שנאמרו ע"י הרב זצ"ל ולכן הם מובאים כפי שהם למעט תיקונים קלים בעריכה.

שיעוריו של הרב הנזיר על אורות הקודש עובדים בדרך של ניתוח הפרק מדברי הרב, ע"י חשיפת המקורות, ביאור מושגים, השוואה, התפתחות ועד להסבר התועלת שבשיבוצם בפסקה המדוברת.

 

אודות עורך הספר אורות הקודש - הרב הנזיר

הרב דוד יהודה אריה לייב כהן הידוע יותר כרב הנזיר, היה הוגה דעות יהודי וחוקר תלמוד, קבלה ופילוסופיה יהודית.  הרב הנזיר היה מתלמידיו הבולטים של הרב אברהם יצחק הכהן קוק ומהחשובים שבעורכי כתביו.

הסיבה שכונה"הרב הנזיר"  היא בשל מנהגי נזירות שגזר על עצמו.

המניע לכתיבת "אורות הקודש", כפי שמספר הרב הנזיר, בהקדמה לספר, הוא הדחף שלו לפענח, לברר ולהסביר את שיטתו של הרב קוק. לאחר פגישתו הראשונה עם הרב קוק התפעל ממנו רבות עד שאמר "מצאתי לי רב". אחר שהיה איתו תקופה של שבע שנים, שאל את הרב קוק בשנת תרפ"ב האם דבריו הם רק דברי קדושה והשפעה סגולית, או שיש לו שיטה ותורה מסודרת. הרב קוק ענה לו שדבריו הם שיטה מסודרת, ונתן את שמונה פנקסים שכתב לרב הנזיר על מנת שיערוך אותם ואף ועודדו במשימה זו.

הרב קוק סמך על הרב הנזיר בעריכתו את כתבי אורות הקודש וכן שמח שמחה גדולה על כך שדברי תורתו יוצאים בצורה מסודרת.

 

לימוד הספר אורות הקודש

אורות הקודש נחשב לאחד הספרים הקשים יותר מבין כתבי הרב קוק, הן מפני סגנונו הפחות ברור והן מפני שלעתים רבות על מנת להבינו יש צורך בידע מקדים בקבלה ובמחקר פילוסופי. על כן, לרוב הוא נלמד בשלב מתקדם יותר, לאחר שנלמדו הספרים הבסיסיים בכתבי הרב קוק. 

הרב הנזיר סבר כי אפשר ללמד אורות הקודש גם לתלמידים מתחילים, וכי אין צורך בהקדמות רבות ללימוד הספר.

ספר לחברים על הספר 'אורות הקודש הרב הנזיר'

לקוחות שרכשו את הספר "אורות הקודש הרב הנזיר",
התעניינו גם בספרים הבאים:

אזל מהמלאי
59 ₪
אזל מהמלאי