ספרי קודש - המדף היהודי
מוקד הזמנות: 03-5531443
אזל מהמלאי
119 ₪
אזל מהמלאי

צמח ה' לצבי - על התורה

ספר  צמח ה 'לצבי - על התורה ,  רבי צבי הירש מנדבורנה, 2 כרכים, כריכה קשה. מאמרי חסידות על התורה, מאת רבי צבי הירש מנדבורנה.

אודות הספר  צמח ה 'לצבי

החיבור צמח ה 'לצבי הוא החיבור יגרי שהביא לפירסומו של רבי צבי הירש מנדבורנה. החיבור מלקט בתוכו את פירושיו הרבים על התורה, מחולק ל -2 כרכים: כרך א'-בראשית, שמות, ויקרא. כרך ב'- במדבר דברים וספר אלפא ביתא. מלבד פירושו על התורה יצא גם לספר צמח ה 'לצבי על הגדה לפסח.

אודות מחבר הספר צמח ה 'לצבי

רבי צבי שם שם הירש שם שם פיליפ, המגיד מנדבורנה ובעל "צמח ה" לצבי "ו"אלפא ביתא", נולד בשנת ת " ק או לפניה ,  לרבי שלום שהיה אף הוא תלמיד חכם וחידושי תורתו מודפסים במספר ישראלית | .  הוא עוד זכה  להיראות לפני הבעל - שם - טוב שבירכו .  שנותיו המוקדמות עברו עליו בעניות משוועת ,  כמלמדדרדקים  בערים שונים,  חלקן מעבר לגבול ההונגרי . במונקאטשם נשא ואיבד את אשת נעוריו . לרבו ,  רבי יחיאל  מיכל מזלוטשוב ,  התאפשר לו לנסות רק כאשר למזלו התודה למלמד של אחד מילדי חסידי זלוטשוב . רק בשלב מאוחר יותר החלה ההצלחה להאיר לו פנים ,  והוא התמנה למגיד מישרים בדולינא . בכ' סיוון תקס"ב נלב"ע ומנו"כ בנאדבורנא, אליה עבר. בי"ד סיון תשע"ד פרסמו היומונים החרדיים על מציאת מצבתו שנאבדה אחר השואה. תולדות חייו כבר נלקטו לא מזמן במהדורות השונות של "צמחה' לצבי", חיבורו העיקרי, שוחזר ונדפס מחדש מעת לעת, בכל פעם בהוצאה לאור משובחת יותר, ועם "תולדותהמחבר" מורחבים. אשתו של רבי צבי הירש היתה מרת צפורה, בת רבי אלימלך מדרהוביטש, ב"ר דוב בער מסטרעליסק מגזע השר ר' שאול וואהל. כאמור, היתה לו אשה נוספת במונקאטש, ואין ידוע אם היו לו ילדים ממנה. צאצאיו הידועים לנו הם: רבי דוד אריה לייב, חתן רבי מאיר דרבמדיקר מפיקוב, ממנו מסתעפת משפחת "מגיד" צאצאי רבי צבי חיים מגיד ועוד משפחות מיוחסות; רבי משה יחיאל מיכל; בת שנישאה לרבי יצחק מראדוויל, בנו של המגיד מזלאטשוב; ובת נוספת, שהיתה נשואה לר' זאנוויל. ר' זאנוויל זה היה חותנושלרביישראלפרידפרטיגמקאלוש, כפי שמופיע ברשימותיהם של כמה וכמה מצאצאיו: פנקס רבי משה אהרן סגל שנכתב סביב שנת תר"צ, פנקס ר' דוד קרוטהמר שנכתב עוד קודם, ועוד. ר'  זאנוויל התגורר בדולינא ,  בה התגורר חותנו רבי צבי שם הירש שם רוב שנותיו ,  מאז עבר אליה  בצעירותו ממונקאטש ועד שעבר בשנת תקמ " ו ממנה לנדבורנה ,  על שמה נקרא ונזכר לדורות .  כשרבי  צבי שם הירש שם עזב את דולינא לטובת נדבורנה ,  נשאר בה חתנו רבי זאנוויל . 

ספר לחברים על הספר 'צמח ה' לצבי - על התורה'

לקוחות שרכשו את הספר "צמח ה' לצבי - על התורה",
התעניינו גם בספרים הבאים:

אזל מהמלאי
49 ₪
אזל מהמלאי