ספרי קודש - המדף היהודי
מוקד הזמנות: 03-5531443
אזל מהמלאי
55 ₪
אזל מהמלאי

טללי חיים ט"ו בשבט

הוצאת כרם

הספר טללי חיים ט"ו בשבט - מבואות ושערים לפנימויות התורה ולעבודת ה', שיחות על ט"ו בשבט וקדושת הארץ, סדר טו בשבט ופיוטים. נערך מתוך שיעורי הרב חיים הכהן שליטא שמועברים מדי שבוע.

המלצה שלנו היא להזמין את טללי חיים טו בשבט במהירות האפשרית כדי להתכונן כמו שצריך, ועל מנת לא ליצור לחץ של הדקה האחרונה..

 

אודות סדרת טללי חיים

טללי חיים' על פרשיות התורה ומועדים, היא סדרת הספרים הפופולארית ביותר בעת החדשה, הכובשת את הציבור הציוני-דתי, אך לא רק. טללי חיים ט"ו בשבט היה הכרך החדש בסדרה, עד שיצא טללי חיים חנוכה.

לא מדובר בעוד סדרת שיחות לפרשת השבוע, אלא ביצירה רוחנית עמוקה ובלתי שגרתית, שילוב נדיר של אחד מחכמי המקובלים של הדור, הרב חיים כהן, המוכר יותר בכינוי 'החלבן', לבין ראש ישיבת ההסדר ברמת השרון, הרב ראובן ששון.

השיחות השבועיות נמסרות בגבעתיים מדי שלישי, לקהל מגוון מכל גווני היהדות.

כרך זה של טללי חיים מביא נקודת מבט ייחודית ומרתקת על חומש בראשית, סודותיו ומעלותיו, ובו שיחות הרב על החיבור בין הנגלה לנסתר: תובנות וסוגיות מעולם הסוד והקבלה - מהזוהר הקדוש ועד לכתבי הרב קוק - בשפה קולחת ובהירה, המאירה את החיים היומיומיים ופותחת בפני הקורא עולמות חדשים בעבודת ה'. 

סדרת 'טללי חיים' של 'החלבן', החלה להתפרסם כמהדורת "ניסוי", אך הביקוש העצום שהגיע מהשטח הביא את ההוצאה לאור להדפיס מהדורה שנייה ושלישית. בינתיים נוספו עוד ועוד כרכים בסדרה, ובשנה שעברה (תשע"ו) כאמור הופץ ספר חדש - על ט"ו בשבט. 

 

מתוך טללי חיים ט"ו בשבט - ניצחון על הערלה

אנו רואים שסיום שנות הערלה הוא דווקא בט"ו בשבט ולא באחד בתשרי. ומכאן נבין שיש קשר בין ט"ו בשבט ובין תיקון החטא הקדמוני וסיום שליטת הערלה. כי זו מהות סיום הערלה, שהוא ביטול כוח הקליפה מהעולם. ותראה שכל עוד העץ בשנות הערלה, מונים לו מאחד בתשרי, ורק לאחר שעברו שלוש שנים, המניין הוא מט"ו בשבט. נמצא שט"ו בשבט כלל אינו שייך למניין שנות הערלה, אלא רק להוצאת העץ מהערלה. ואם כך הרי שכל מהות ט"ו בשבט היא ביטול הערלה וניצחון עליה.

לכן תבין את הקשר בין ט"ו בשבט לט"ו באדר. כי נודע ששלושים יום קודם החג מאיר אורו של החג במרומים. ובמובן זה ט"ו בשבט הוא השורש למחיית עמלק, שבא שלושים יום לאחר ט"ו בשבט. כי הסרת הערלה בט"ו בשבט נתנה כוח להכניע את הנחש, הוא המן עמלק. כי הארץ היא שורש האדם, שהוא בא ממנה, ולכן תיקון הערלה בארץ הוא השורש לתיקון הערלה באדם. ובתחילה, בט"ו בשבט, איבדה שליטתה בארץ, ולאחר שלושים יום איבדה את שליטתה באדם, בסוד ביטול המן עמלק.

 (טללי חיים טו בשבט. עמ' כד)

  

עד כה יצאו לאור בסדרה:

  1. טללי חיים על התורה
  2. טללי חיים בראשית
  3. טללי חיים שמות
  4. טללי חיים ויקרא
  5. טללי חיים במדבר
  6. טללי חיים דברים
  7. טללי חיים אלול תשרי
  8. טללי חיים סוכות
  9. טללי חיים חנוכה
  10. טללי חיים ט"ו בשבט
  11. טללי חיים פורים
  12. טללי חיים פסח
  13. טללי חיים שבועות
  14. טללי חיים הקיצו ורננו 
  15. טללי חיים אנא בכוח
  16. טללי חיים ויחד לבבנו

ספר לחברים על הספר 'טללי חיים ט"ו בשבט'