ספרי קודש - המדף היהודי
מוקד הזמנות: 03-5531443

ש"ס גמרא וילנא החדש-קטן כריכה רכה

הוצאת מסורת הש"ס

ש"ס וילנא החדש  קטן - כריכה רכה  20 כרכים בגובה 21 ס"מ, גמרא עם המפרשים בעריכה חדשה מתחילה ועד סוף. במהדורה זו לא נוספו מפרשים בסוף המסכתות. מודפס בצורה מאירת עיניים ובכתב ברור ונעים לעין.

המהדורה הקטנה נוחה ללימוד בלכתך בדרך. מתאים גם כש"ס שולחני למקומות בהם אין מקום למהדורות גדולות יותר- שולחן הישיבה, פינת הלימוד בכולל או בבית, וכו', וכן כש"ס לעיון במקורות תוך כדי שיעור.  

 

מעלות ש"ס וילנא החדש

ש"ס וילנא החדש  הוא הוצאה חדשה ומתוקנת לתלמוד הבבלייתת הרבה הוספות וחשובות: "עין משפט מורחב" ותורה אור המלאה, הדפסה מחודשת של הרי"ף ומפרשיו, תוך הקפדה על צורת הדף בכריכה חדשה, חזקה ומפוארת. ש"ס וילנא החדש הוא פרי עמל ויגיעה של 25 שנה ע"י מאות ת"ח בעריכה מדויקת. מבין המעלות הרבות ראוי לציין:

חדש מכריכה לכריכה

בפעם הראשונה מאז הוצאת ש"ס וילנא לפני 120 שנה, מודפס כל הש"ס ערוך מחדש באותיות מאירות עיניים ללא יוצא מן הכלל כולל כל המפרשים. לראשונה, נערכו והודפסו מחדש גם התוספתא והמרדכי וגם המשניות של סדר זרעים וטהרות עם הפירוש שעליהן. ש"ס וילנא החדש פשוט נערך מחדש מכריכה לכריכה.

רי"ף צורת הדף

הדפסת הרי"ף ומפרשיו מחדש הצריכה מאמץ מיוחד בכדי להצליח לשמור צורת הדף המקורית.  גדולי ישראל הנחו את רבני המכון לא לחסוך מאמץ ויגיעה בנושא זה שכן במאות רבות של ספרי אחרונים שנכתבו על הש"ס והשו"ע מאז הופעת ש"ס וילנא, צויינו ציטוטים מדברי הרי"ף ומפרשיו עם ציון לדפי הרי"ף כפי שנדפסו בוילנא. יגיעה גדולה עברה על מומחים בעלי שם עד שהצליחו להעמיד מחדש את דפי הרי"ף באותיות מחודשות ומאירות עיניים.

מדורים חשובים על דפי הגמ' להאיר את עיני הלומדים

על עמודי הגמרא של ש"ס וילנא החדש נוספו כמה מדורים חשובים שנועדו להאיר את עיני הלומדים. במדורים אלה הובאו רק דברים הכרחיים להבנת הסוגיא ובקיצור בלעדי להעמיס או לבל את הלומד. כך למשל במדור 'פניני רש"י' כשמו כן הוא, הובאו רק דברי רש"י במקומות אחרים, היכן שיש בהם שינויים או תוספת חשובה על מה שנכתב ברש"י על הדף. כך גם מדור הגות מגדולי בדברים חשובים ונצרכים.

ללא תוספת כוכביות וציונים בעמודי הגמרא

לא לבלבל את הלומד בתלמודו הוקפד לסדר ולסמן את המדורים החדשים בחלוקה: גמרא, רש"י, תוספות ולהמנע מתוספת ציונים, כוכביות ואותיות בגוף הגפ"ת. בצורה זו הלומד יכול לחפש ולמצוא את מבוקשו בקלות אבל בלי שציונים וסימונים יבלבלו ויסחו את דעתו מהלימוד.

ספר לחברים על הספר 'ש"ס גמרא וילנא החדש-קטן כריכה רכה'

לקוחות שרכשו את הספר "ש"ס גמרא וילנא החדש-קטן כריכה רכה",
התעניינו גם בספרים הבאים: