ספרי קודש - המדף היהודי
מוקד הזמנות: 03-5531443

הקדמת רחובות הנהר - ע"פ שפת הנהר

הוצאת באר אליהו

הספר הקדמת רחובות הנהר לרש"ש זיע"א בהוצאת באר אליהו, מהמקובל האלוקי רבי שלום שערבי (הרש"ש) זצוק"ל נכתב כהקדמה לספר נהר שלום שחובר על סדר כוונת התפילות, ובו יסודות לימוד חכמת הקבלה. הוצאה מפוארת עם פירוש "שפת הנהר".

אודות הסידור ומחברו - הרש"ש

הרב שלום מזרחי שרעבי (מכונה גם הרש"ש ולעתים בתוספת "הקדוש"), היה מקובל בולט, מחבר "פירוש השמ"ש" על כתבי האר"י ו"סידור הרש"ש", עם כוונות התפילה. נולד בשרעב או בצנעא שבתימן. בצעירותו עלה לארץ ישראל. על פי המסופר הוא עבד כשמש בית כנסת בישיבת המקובלים בית אל אצל ראש הישיבה - הרב גדליה חיון. לאחר שהתגלו יכולותיו התחתן עם חנה חיון - בתו של ראש הישיבה, ולאחר פטירת חותנו מונה לראש הישיבה. 

הרש"ש עמד בראש חברת רבנים מפורסמים שנקראה "חברת אהבת שלום" ובין תלמידיו היו החיד"א, המהרי"ט אלגאזי, ר' חיים דילרוזה ור' גרשון מקיטוב גיס הבעל שם טוב. תלמידים אלה היו כמעט בני גילו של הרש"ש ואף מבוגרים ממנו ולמרות זאת נחשב הרש"ש בעיניהם לרבם.

הרש"ש שלח את תלמידו המהרי"ט אלגאזי להסתובב בקהילות אשכנז כדי להתרימם לחיזוק ישיבת בית אל והיישוב היהודי בירושלים. במהלך סיורו התקבל בכבוד וגדולי הרבנים בקשו ממנו את סידורו של הרש"ש לעיון. היו אלה בעל ספר "ההפלאה" ר' פנחס הורוביץ, המקובל רבי נתן אדלר ותלמידו ר' משה סופר, ה"חת"ם סופר". רבי נתן אדלר אף הביא מטורקיה רב שילמד אתו את ההגייה הספרדית, כדי שיוכל להתפלל על פי סידורו של הרש"ש

ספר לחברים על הספר 'הקדמת רחובות הנהר - ע"פ שפת הנהר'