ספרי קודש - המדף היהודי
מוקד הזמנות: 03-5531443

מגלה עמוקות על התורה - ב' כרכים

הספר מגלה עמוקות - על התורה

פירוש על חמשה חומשי תורה על פי חכמת הסוד והקבלה מאת המקובל ר' נתן נטע שפירא זצ"ל. הוצאה חדשה ומפוארת באותיות מאירות עיניים ובכתב מרובע.

המהדורה הכי מוכרת!

 

אודות הספר מגלה עמוקות - על התורה

אחד משלושת אבות הקבלה בארצות אשכנז, שגרמו להתפשטותה המהירה של הקבלה בכל ארצות מזרח אירופה הם השל"ה הקדוש, ר' שמשון מאוסטרופולה ור' נתן נטע שפירא מקרקוב, שנודע על שם ספרו 'המגלה עמוקות'.

הספר מגלה עמוקות שהודפס לאחר מותו הפך להיות ספר יסוד בקבלה. בספר ניתן למצוא רנ"ב (252) פירושים והסברים על תפילתו של משה, בפרשת ואתחנן שבספר דברים. ספר נוסף שחיבר ולא הגיע לדפוס הכיל 1,000 הסברים על האות א' הזעירא שבמילא 'ויקרא' שפותחת את חומש ויקרא. מכל כתב היד נותרו 83 הסברים בלבד והם נכללו בספרו "מגלה עמוקות" על התורה.

אודות מחבר הספר מגלה עמוקות - על התורה

רבי נָתָן נָטָע שַׁפִּירָא מקרקוב (ה'שמ"ה, 1584 (בערך) – י"ג באב ה'שצ"ג, 1633) היה מרבני פולין ומחשובי המקובלים בתקופתו, מכונה על שם ספרו מגלה עמוקות.

נולד לרב שלמה שפירא, שבע שנים לאחר פטירת סבו, רבי נתן נטע שפירא הראשון (בעל ה"אמרי שפר"), שהיה אב"ד בהורדנה (נפטר ב-1577), ונקרא על שמו. ייחוסו מגיע עד לרש"י. עבר מהורדנה לקז'ימייז' שעל יד קראקא, ונשא את רוזה בתו של משה יעקובוביץ' יקלעס שהיה מנכבדי העיר ופרנסיה (נפטרה ב-1642).

בשנת שע"ז 1617, בהיותו בן שלושים ואחת, נתקבל לראש ישיבה ודרשן בקהילת קרקוב במקום המקובל רבי משה מרדכי מרגליות וממנו קיבל רבי נתן הדרכה במסתרי הקבלה.

את כל תפקידיו הציבוריים מילא שלא על מנת לקבל פרס, כי חותנו סיפק לו את כל צרכיו, כלשון מליצת בנו: "מיהב יהיב, משקל לא שקיל". יתר על כן הוא החזיק במוסדות הצדקה והקדיש כלי קודש ואריגים יקרי ערך לבית הכנסת בהם טס של כסף, פרוכת ומעילים ברקמת זהב ומרגליות.

נקבר בבית הקברות היהודי העתיק בקרקוב, שבו קבורות גם אשתו ובתו. על מצבתו נחרת: "פה נטמן איש קדוש מן הקדמונים, גילה עמוקות רזין ומטמונים, הוא שאומרים עליו שדיבר עם אליהו פנים אל פנים."

בעל ה"מגלה עמוקות" חיבר חמישה עשר ספרים בנגלה ובנסתר, שבעה מהם על התורה. למרבה הצער לא כל הספרים הגיעו לדפוס וכתבי היד נעלמו. בין ספריו: פירוש על הזוהר, חידושים על הרי"ף, ועוד.

ספר לחברים על הספר 'מגלה עמוקות על התורה - ב' כרכים'