ספרי קודש - המדף היהודי
מוקד הזמנות: 03-5531443
חדש
אזל מהמלאי
95 ₪
אזל מהמלאי

שם משמעון - פירוש על העץ חיים

שם משמעון - פירוש על העץ חיים 

לרבי שמעון אגסי

בעל ספר בני אהרן - על שער הגלגולים.

נדיר!

 

על הרב שמעון אגסי

(1852) העיר בגדד, שבעיראק. 
משפחתו שהיגרה מפרס לבגדאד, עסקה ביבוא מהודו ובמסחר. בהגיו לגיל 13 בתמיכת הוריו, ולמורת רוחם של אחיו, בבירור וללמוד תורה. כדי להבטיח את העתיקה הכללית, הסבו הוריו את בית המשפחה על שמו. 
התל תרכ"ט (1869), והוא בן שבע עשרה, האוניברסיטה התורה על דרך הסוד. כך עולה מפירושו על ספר 'עץ החיים'. בשנת תרל"ח (1878) מת על אביו, ונשתמר בידינו דרשתו המופלאה, שנשא ביום החודש. 
תרל"ט (1879) חכם שמעון אגסי נשא לאישה את מרת רחל (צ'חלה) בת החכם עבדאללה בן אליה בכר. בשנת תרמ"ב (1882) נולד להם בנם בכורם אהרון. 
בשנת תרנ"ח (1898) פקד אותם אסון נוסף, ובנם בכורם מת במגפת הדבר ערב חתונתו. כעבור עשר שנים, בשנת תרס"ח (1908) חכם שמעון אגסי הדפיס את ספרו 'בני אהרון' לעילוי נשמת בנו. לחכם שמעון אגסי ולאשתו נולדו עוד שלוש בנות - דינה כתון ומזל, ובן זקונים אליהו-חיים. 
חכם שמעון אגסי המשיך בלימודיו, ב'ישיבת חכם יצחק' בראשות חכם יצחק מרדכי ששון, אך הקפיד לא להתפרנס מתורתו, והתמיד בעיסוקו במסחר. במקביל כתב דרושים, קונטרסים של הלכות ודינים, ופרושים בתורת הסוד ל'שער הגלגולים' ולספר 'עץ החיים'. יחד עם חברו החכם יחזקאל עזרא אליה ערך והוציא לאור מחדש את ספרו של חכם עבדאללה סומך - 'זבחי צדק'. חכם יוסף חיים, שהתכתב עימו, מכנה אותו בכתביו המהרש"א - מורנו החכם רבי שמעון אגסי. 
בית תרנ"ט (1899) חכם שמעון אגסי הקדיש את הבית, שירש מאביו כבית כנסת. מאוחר יותר, הבית נתרם לאגודה ציבורית על מנת שישמש בית ספר מקצועי. הנדיב מאיר אליהו התנה את תרומותיו הקמת ואחזקת הישיבה תחת שחכם שמעון אגסי י הבית בראשה, שהיה היה יהודי. 
ביום י"ג אלול לראש תרס"ט (1909) נפטר חכם יוסף חיים. חותמה על כל הקהילה, שהפצירו בו ללבוש אדרת חכמים, יש לו מיקום בסירובו 


ספר לחברים על הספר 'שם משמעון - פירוש על העץ חיים'