ספרי קודש - המדף היהודי
מוקד הזמנות: 03-5531443

שערי אורה עם ביאור בית שער

ספר שערי אורה עם ביאור בית שער לרבינו יוסף גיקטיליא, נכתב בעה"י ע"י מיכאל בורנשטיין בלאאמו"ר הגאון ר' יעקב שליט"א. 

שערי אורה למקובל האלוהי מהר"י ג'יקטיליה, מגדולי המקובלים בספרד במאה ה-13. והעיד עליו איש האלוקים הנורא האריז"ל, שהספר הזה הוא מפתח גדול ומאיר עיניים באספקלריא המאירה בחכמת הקבלה, ועד עתה היה כחזון סתום אינו מובן על בוריו.

 

אודות מחבר הספרים שערי אורה - שערי צדק - ספר הניקוד וספר החשמל

רבי יוסף נולד בקסטיליה והיה תלמידו של רבי אברהם אבולעפיה, שאמר עליו בספרו "אוצר עדן הגנוז": "והוא בלא ספק הצליח הצלחה מופלאה במה שלמד לפני, והוסיף מכוחו ומדעתו וה' היה עמו". והרחיב והפיץ את תורת רבו ברבים. בהיותו כבן 24 חיבר את ספרו גנת אגוז העוסק בגימטריות וצירופי שמות קבליים. ספרו שערי אורה נחשב אצל המקובלים לאחד מספרי היסוד הקבליים, ומפורסם שהאר"י אמר על ספר זה כי הוא המפתח לכל תורת הסוד. מסופר שגם תלמידו הגדול של הגר"א, רבי חיים מוולוז'ין, התבטא פעם שעל מנת לצאת ידי חובת תורת הקבלה, יש ללמוד את ספר הזוהר ואת ספר שערי אורה.

בספר שערי אורה רצה לספק לתלמידיו הסברים על הקבלה, התייחס לאלוהים דרך הספירות. הספר פותח בתשובה לשאלה מהם שמותיו של אלוהים, כל אחד מהשמות, חוץ מהשם המפורש, מצביע על יחס לעולם, התלמיד השואל רצה להפיק מאגיה מהם, לעשות שימוש מגי בשמות, ג'יקטיליה מנסה להניא את התלמיד מעשיית שימוש בשמות, וודאי שלא לצורך רווח חומרי.

ספר לחברים על הספר 'שערי אורה עם ביאור בית שער'