ספרי קודש - המדף היהודי
מוקד הזמנות: 03-5531443
אזל מהמלאי
419 ₪
אזל מהמלאי

נ"ך נחמד למראה - מקראות גדולות - לבן

הוצאת מכון תורה מפוארה

נ"ך נחמד למראה - מקראות גדולות - לבן

סט נ"ך נחמד למראה - מקראות גדולות לנביאים כתובים עם יותר מ-20 מפרשים בהוצאה בהירה, עימוד מחודש, נייר לבן והדפסה איכותית. 13 כרכים.

 

המפרשים הכלולים בנ"ך נחמד למראה

מלבי"ם ,תרגום אונקלוס, תרגום יונתן בן עוזיאל, פירוש רש"י, רשב"ם, בעל הטורים השלם, אבן עזרא, שפתי חכמים השלם, כלי יקר, אור החיים, תולדות אהרן, אבי עזר, פירוש יונתן, מדרשי חז" ל,פירוש הרד"ק ועוד..

 

נביאים כתובים - רקע כללי

נביאים ראשונים, כולל את ספר יהושע, ספר שופטים, ספר שמואל וספר מלכים. ספרים אלו מכילים בעיקר תיאורים היסטוריים.

נביאים אחרונים, כולל את ספר ישעיה, ספר ירמיה, ספר יחזקאל וספר תרי עשר. ספרים אלו מכילים בעיקר לקט של נבואות אמרו על ידי מחבריהם. מכונים גם "נביאי הספר" או "נביאי הכתב".

תרי עשר, כולל את הושע, יואל, עמוס, עובדיה, יונה, מיכה, נחום, חבקוק, צפניה, חגי, זכריה ומלאכי. ספרים אלו הם ספרי נבואות קצרים שקובצו יחד. נכלל בחטיבת הנביאים לאחר.

בחלק כתובים של התנ"ך מונים על פי המסורה אחד-עשר ספרים, והם: תהלים, משלי, איוב, שיר השירים, רות, איכה, קהלת, אסתר, דניאל, עזרא-נחמיה (ספר אחד), דברי הימים (ספר אחד, ולא מחולק לשנים). סדר המופיע ברשימה זו הוא לפי מסורת כתבי היד של יהודי אשכנז, ועל פיהם ברוב הדפוסים של התנ"ך. אבל אצל בעלי המסורה בטבריה ויהודי ספרד היה סדר אחד לספרי הכתובים, וכן בגמרא מוזכר סדר שלישי לספרים אלו.

החלוקה של 24 ספרי התנ"ך לתורה, נביאים, וכתובים מוזכרת בתלמוד-ב"ב יד', ובמדרשים רבים-שמ"ר מא, דב"ר יד' וכו'. הדרגות בכתבי הקודש הן: התורה מפי הגבורה ניתנה, הנביאים בנבואה נאמרו, והכתובים ברוח הקודש נכתבו.

ספר לחברים על הספר 'נ"ך נחמד למראה - מקראות גדולות - לבן'

לקוחות שרכשו את הספר "נ"ך נחמד למראה - מקראות גדולות - לבן",
התעניינו גם בספרים הבאים:

אזל מהמלאי
349 ₪
אזל מהמלאי