ספרי קודש - המדף היהודי
מוקד הזמנות: 03-5531443
מבצע
חזר למלאי
1049 ₪ 2443 ₪
הוסף למדף

תנ"ך דעת מקרא - 30 כרכים

הוצאת מוסד הרב קוק

סט דעת מקרא 

  סט תנ"ך דעת מקרא  - 30 כר' בהוצאות מוסד הרב קוק (9 כר' תורה, נביאים 12 כר' נביאים ראשונים ואחרונים, 9 כתובים)

תנ"ך דעת מקרא הוא מפעל פרשנות אורתודוקסי-מודרני לתנ"ך, בן 30 כרכים. ייחודו של הפירוש הוא שילוב בין פרשנות מסורתית ובין ממצאי המחקר התנ"כי המודרני התואמים לה, והגשתם לקורא בבהירות רבה.

  • הנוסח של דעת מקרא מבוסס על כתר ארם צובא, כתב יד שמיוחס להרב אהרון בן אשר, והרמב"ם סמך עליו בספרו. מוגה על פי כתבי יד עתיקים אחרים ככל הניתן.
  • גוף הפירוש: פירוש מנוקד המפרש את הפסוק בצורה פשוטה, כולל ביאור מילים קשות, שמות מקומות ומקורן. הפירוש מסתמך רבות על ידיעות חדשות בגאוגרפיה וארכאולוגיה של ארץ ישראל. הפירוש של דעת מקרא כולל גם הערות הבאות להוכיח את הנאמר, להרחיבו, או להביא פירושים חלופיים.
  • פתיחה וסיום: כל ספר מחולק ליחידות משנה, לפני ואחרי כל יחידת משנה מוצגים חלוקת היחידה, סגנונה הספרותי, והסבר כולל שלה.
  • מבואות לספרים: בתחילת כל ספר יש מבוא כללי שכולל התייחסות לזמן חיבורו של הספר, הרקע ההיסטורי שלו, הקבלות בינו ובין ספרי מקרא אחרים, מאפייניו הלשוניים, דמויות המופיעות בו ועוד.
  • שימו לב - ייתכנו הבדלי גוונים דקים בין צבעי הכרכים בסט.

בנוסף יצא לאור גם אטלס דעת מקרא הוא חיבור של אוסף ערכים ותמונות גאוגרפיים-היסטוריים מתקופת המקרא, בעריכת יהודה קיל ויהודה אליצור. (נמכר בנפרד מהסט)

המחברים של הספרים דעת מקרא

בראש הפרויקט עמד יהודה קיל, איש החינוך הממלכתי דתי, שאף כתב פירוש לכמה ספרים. על תפקיד זה הוענק לו פרס ישראל במדעי היהדות לשנת תשנ"ב.

בכתיבת הפירוש לספרי דעת מקרא נטלו חלק כמה מומחים: פרופ' יהודה אליצור, פרופ' פיבל מלצר, עמוס חכם (הזוכה הראשון בחידון התנ"ך), פרופ' מרדכי זר-כבוד, פרופ' אהרן מירסקי ואחרים . את מפעל הפרשנות ליוו מומחים נוספים בתחומם: הרב מרדכי ברויאר היה אחראי על קביעת נוסח ספרי המקרא, פרופ' יהודה פליקס ייעץ בתחומי הבוטניקה והזואולוגיה, והרב שאול ישראלי ייעץ מן ההיבט ההלכתי.

שני הכרכים הראשונים של פירוש "דעת מקרא" יצאו לאור בשנת תש"ל: ספר יהושע פורש על ידי יהודה קיל, וספר איוב פורש על ידי עמוס חכם.

 

ספר לחברים על הספר 'תנ"ך דעת מקרא - 30 כרכים'

לקוחות שרכשו את הספר "תנ"ך דעת מקרא - 30 כרכים",
התעניינו גם בספרים הבאים:

אזל מהמלאי
290 ₪
אזל מהמלאי
אזל מהמלאי
85 ₪
אזל מהמלאי