ספרי קודש - המדף היהודי
מוקד הזמנות: 03-5531443

כלי יקר - ב כרכים - הוצאת חורב

הוצאת חורב

ספר כלי יקר  פירוש על חמישה חומשי תורה לרבן ומורן של ישראל רבנו שלמה אפרים מלונטשיץ, מהדורה מדויקת מפוסקת ומנוקדת, בתוספת מקורות ומקומות מדינות, עם מפתחות.

אודות כלי הספר יקר

התורה יקר הוא  פירוש על החמישה חומשי תורה שנכתב על ידי הרב שלמה אפרים מלונטשיץ במאה ה -17. הספר התקבל כאחד ממודי התווך של פרשנות המקרא , והודפס פעמים רבות מה מהורות. פעמים רבות הפירוש המפתח בספר כלי יקר הוא שכתוב של דרשות ורעיונות אותם נשא הרב מלונטשיץ בדרשותיו השבועיות.     

הרקע לחיבור הספר כלי יקר

בשב"א. חלה מחבר הכלי יקר במחלה קשה, ממנה קיבל דחיפה לכתוב הקודם נדרתי לה 'ואשלמה לחבר חיבור זה לכבוד ה'תורתו ולגלות מצפוניו'.

מטרתו העיקרית של הרב הייתה להוציא לאור את המטען הרב שהצטבר אצלו בפרשנות במשך שנות דרשנותו. את שם הספר קרא הרב בשם כלי יקר על שם פסוקים הקשורים לשני שמותיו. שמו העיקרי 'אפרים' הנזכר בפסוק: "הבן יקיר לי אפרים"‏, ושמו השני 'שלמה' שנתוסף לו בעקבות מחלתו הקשה, נרמז בפסוק במשלי "וכלי יקר שפתי דעת"‏שאמרו על שלמה המלך.

אודות מחבר ספר הכלי יקר

רבי שלמה אפרים מלונטשיץ, המכונה על שם ספרו הכלי יקר, נולד בלנטשיץ, פולין. (1604) החליף את המהר"ל (בשנות זקנותו השנים) כרבה של פראג וכפר הישיבה שם. נפטר בז 'באדר ב'השע"ט. הצטיין במיוחד כדרשן והיה סוחף את לבבות השומעים בדרשותיו וחיבוריו הרבים שרובם עוסקים בענייני מוסר. הוא היה רגיש לשאלות החברתיות והמעמדיות והטיפול בתיקון ההנהגה הקשר. זה מתבטא גם בפירושו לתורה, בו הכניס ענייני מוסר. רבי שלמה אפרים חיבר חיבורים נוספים ובהם דרשות על פרשת השבוע והמועדים, אבל הכלי יקר על התורה הוא החיבור הנפוץ ביותר, איתו הוא מזוהה יותר מכל.

ספר לחברים על הספר 'כלי יקר - ב כרכים - הוצאת חורב'

לקוחות שרכשו את הספר "כלי יקר - ב כרכים - הוצאת חורב",
התעניינו גם בספרים הבאים: