ספרי קודש - המדף היהודי
מוקד הזמנות: 03-5531443

מאור ושמש ב"כ - על התורה

הספר מאור ושמש - על התורה לרבי קלונימוס קלמן הלוי אפשטיין (1751 –1823), היה רב מקובל, מגדולי אדמור"י תנועת החסידות.

אודות הספר מאור ושמש

ליקוטי תורותיו ותורות רבותיו על התורה והמועדים. כתיבתו החלה בשנות חייו האחרונות על ידי בנו רבי אהרן ובפיקוחו של רבי קלונימוס קלמן. יצא לאור לראשונה בשנת ה'תר"ב. שמו של הספר ניתן על ידי רבי אריה לייב ליפשיץ מירוסלב, רב ואדמו"ר בוישניצא, שנתן את הסכמתו עליו. הספר נחשב לאחד מספרי החסידות החשובים ביותר ואף תואר על ידי אחדים ממנהיגי החסידות כ"שולחן ערוך של החסידות". בספר נידונים לעומק נושאים עיקריים בשיטת החסידות, מהות הצדיק ועוד. כיוון שהספר הודפס כפירוש על התורה במספר דפוסי חומשים, הוא זכה לתפוצה רבה ולפופולאריות בציבור החסידי ואף מחוצה לה.

אודות מחבר הספר מאור ושמשקלונימוס קלמן הלוי אפשטין

מגדולי רבני החסידות, חי בקרקא, נפטר ב-1823, נודע כמקובל גדול, תלמיד מובהק ומעריץ גדול של רבי אלימלך מליז'נסק ובספרו כתב עליו: 

"העולם היה שומם, עד שבאו שני המאורות הגדולים לעולם: 
הבעש"ט ואדמו"ר רבנו אלימלך נבג"ע, 
והם פתחו שער לה' צדיקים יבואו בו "

על דבקותו ברבו מספרים חסידים אגדות שונות. ספרו הגדול "מאור ושמש" כך נקרא על ידי הגאון רבי אריה לייב ליפשיץ מירוסלב, רבה של וישנצא, אחת מהן מוסרת, שפעם כשביקר על קבר רבו, שכב בפישוט ידיים ורגלים כשעה ארוכה על הקבר, ומרוב דביקות כמעט שיצאה נשמתו. רבי קלונימוס הסתופף גם בצילם של רבי יחיאל מיכל מזלוטשוב, החוזה מלובלין, ורבי מנחם מנדיל מרימנוב.

ספר לחברים על הספר 'מאור ושמש ב"כ - על התורה'

לקוחות שרכשו את הספר "מאור ושמש ב"כ - על התורה",
התעניינו גם בספרים הבאים: