ספרי קודש - המדף היהודי
מוקד הזמנות: 03-5531443

מעט מן האור

הוצאת ספרית בית אל

סט ספרי מעט מן האור - לקט מתוך הפרסומים של הרב חנן פורת ז"ל על פרשת השבוע בעלון "מעט מן האור". בספרים מוארת כל הפרשה בפנים חדשות בצירוף מדרשי שיר ותמונות עוצרות נשימה. 

תוכן הספר מעט מן האור

הספר מעט מן האור מכיל דברי תורה לכל פרשה מפרשות השבוע הערוכים כסדרת מאמרים. השיחות משולבות בשירים מתאימים ומלוות בתמונות המאירות באור חדש את הכתוב. שילוב מעניין זה מעורר את הלומד לגלות פנים חדשות ומאירות בתורה, ומחנך אט אט לגלות בה מסרים המדברים לכל אדם באשר הוא. סט ספרי "מעט מן האור" מודפס בדפים מהודרים וצבעוניים.

אודות הרב חנן פורת - מחבר ספר מעט מן האור

הרב חנן פורת היה איש חינוך והגות ישראלי וחבר הכנסת. נמנה עם מחדשי ההתיישבות היהודית בגוש עציון ומקימי גוש אמונים. היה פעיל בהנהגת תקומה, ערך את העלון "מעט מן האור" וכתב בו את הטור הראשי. אחד המאפיינים הבולטים של כתיבתו בעלון היה הבאתו של שיר עברי מדי שבוע וחיבורו לתוכן מאמרו על פרשת השבוע.‏ טורים אלו קובצו לסדרת ספרים על חמישה חומשי תורה והגדה של פסח.

ב-2010 פורסם כי לקה במחלת הסרטן. בראיון עמו בערוץ 1 אמר שאינו פוחד מהמוות כיון שאינו מאמין ש"עם המוות כביכול מסתיימים החיים. הם עוברים שינוי, הם עוברים הארה גדולה".‏ ב-2011 זכה בפרס מוסקוביץ' לציונות. בדברי הפרס נאמר עליו: "פורת הפך למודל לחיקוי כדמות אשר נוהגת בהתאם להשקפותיו האידאולוגיות". בתשע"א קיבל את 'פרס היצירה היהודית' מאת 'הקתדרה לתורה ולחכמה' בגבעת שמואל. נפטר ממחלתו ב-ו' בתשרי תשע"ב. היה נשוי לרחל, ולהם 11 ילדים. התגורר בכפר עציון. גיסו הוא הרב יגאל אריאל ובן דודו הוא חבר הכנסת מרדכי יוגב.

 

ספר לחברים על הספר 'מעט מן האור'