ספרי קודש - המדף היהודי
מוקד הזמנות: 03-5531443

תיקון קוראים איש מצליח החדש - מוקטן

הוצאת איש מצליח

תיקון קוראים איש מצליח המדוייק- תיקון קוראים מדויק עם הדגשות והפניות מיוחדות. כריכה קשה.

טעמי המקרא, הלכות ס"ת, כללי הדקדוק

גודל 25*17

הדגשת מלעיל ומלרע חריגים, הדגשת שוא נע ושוא נח, דגש חזק, הדגשת קמץ קטן, הדגשות הטעמים קדמא ופשטא, מונח  לגרמיה לעומת פסיק, בג"ד כפ"ת רפויות ועוד. עם הקדמה מפורטת אודות ההלכות לקריאת התורה וההפטרות. כולל הפטרות וחמש מגילות. 

 

אודות תיקון קוראים איש מצליח

תיקון קוראים הוא ספר כרוך ומודפס בו נמצאים טקסטים הנקראים במקור ממגילת קלף או מספר תורה שנכתבו על ידי סופר סת"ם. תיקון הקוראים מחולק לשתי עמודות: בראשונה מצוי הטקסט בפונט ובאופן שבו הוא נכתב על ידי סופר הסת"ם על ספר התורה או המגילה המקוריים (להמחשה- ראה תמונה משמאל בהגדלתה); העמודה השנייה היא תעתיק של אותו הטקסט הכולל ניקוד, טעמים, וחלוקה לפרקים ולפסוקים. 

הספר נקרא פעם תיקון סופרים, מכיוון שהוא נועד עבור סופרי סת"ם הבאים לכתוב ספר תורה. "תיקון סופרים" מכיל את הנוסח של התורה ללא ניקוד או טעמים, ועבור הקוראים, הוציאו אותו לאור בצירוף המקרא המנוקד ועם טעמים, שיעשו בו שימוש להכנת הקריאה.

תיקון קוראים, הוא למעשה כלי דידקטי לימודי ללימוד קריאה בתורה. תיקון הקוראים נועד לגשר על הבעייתיות שבקריאת הטקסט מספר התורה באופן הנכון שכן בספר התורה אין ניקוד או טעמים, והקורא צריך לזכור אותם בקוראו בתורה. בצורת העימוד בתיקון הקוראים, המביאה גם את הטקסט כפי שהוא מופיע בספר התורה, יכול הקורא להתכונן אליה ולנסות את זכרונו בקריאה בעמודה זו. העמודה המנוקדת ובעלת הטעמים מאפשרת לקורא לבחון את נכונות קריאתו ולזכור את הניקוד וההטעמה הראויים לכל מילה.


ישנן מהדורות רבות של תיקוני קוראים וסופרים, שההבדיל ביניהן הוא שינויים גרפיים שוליים והגופן של האותיות המצויות בתעתיק, שכן ישנם הבדלים בצורת האותיות שבהן נכתב ספר התורה בין העדות השונות. המהדורות החדשות הן "תיקון קוראים" של מכון איש מצליח, השם דגש על הדגשת ההבדלים בין תנועות השוא הנח והנע, הקמץ הקטן והגדול, דגש חזק וקל וכדומה, ו"תיקון סופרים" "סימנים" של הרב שמואל ריאחי המכיל סימנים ועזרים לקורא, על מנת לזכור את הפרשה בטעמיה.

 

תיקון קוראים איש מצליח

מהדורת תיקון קוראים איש מצליח נחשבת בעיני רבים למהדורה המדוייקת ביותר של תיקון הקוראים. זו אחת המהדורות הנפוצות ביותר בקהל הספרדי, בנוסח עדות המזרח, ונחשבת ל'ברירת המחדל' של תיקוני הקוראים הספרדיים.

 

ספר לחברים על הספר 'תיקון קוראים איש מצליח החדש - מוקטן'

לקוחות שרכשו את הספר "תיקון קוראים איש מצליח החדש - מוקטן",
התעניינו גם בספרים הבאים:

מבצע
אזל מהמלאי
89 ₪ 99 ₪
אזל מהמלאי